Provedeno Kviz natjecanje i međusobna razmjena iskustva u sklopu projekta „Hands up for the better Future"
Lokalna akcijska grupa “More 249”, kao koordinator projekta, a uz suradnju partnera na projektu, Srednje škole Ivana Meštrovića – Drniš, Ekonomske škole Šibenik, Grada Drniša te Lokalne akcijske grupe “Krka”, organizirala je u Drnišu, 19. studenog 2024. godine, provedbu Aktivnosti Kviz natjecanje i međusobna razmjena iskustva, a u okviru projekta „Hands up for the better Future“.
Aktivnost predstavlja glavni rezultat seta edukativnih radionica na temu Europske unije, funkcioniranja europskih institucija, upoznavanja s Dijalogom EU-a s mladima te Ciljevima za mlade, a koje su se u dvjema srednjim školama – Drniš i Šibenik – provodile kroz listopad i studeni 2024. godine. U svakoj od škola, koristeći neformalne metode obrazovanja, učenici su bili glavni akteri radionica:
Provedba energizera na početku svake radionice: voćna salata; igra s lopticom – upoznavanje sudionika; tzv. 1, 2, 3 – pljesak, skok, pucketanje prstima; pitanja DA/NE; tzv. walk and stop.
Prva radionica podrazumijevala je zajedničko gledanje video uratka i upoznavanje s nastankom Europske unije; simbolima Europske unije (povezivanje pojmova i izjava/rečenica); izradu lenti o Europskoj uniji kroz prošlost, upoznavanje s institucijama Europske unije kroz razne tvrdnje te pridavanje istih EU parlamentu, EU Komisiji te Vijeće EU.
Druga radionica provedena u Drnišu imala je međunarodni karakter kada su se učenicima srednje škole pridružili učenici iz Švedske: cilj radionice bio je potaknuti učenike na međusobno upoznavanje kroz energizer, pitanja o zastupnicima u EU parlamentu, o navikama unutar škole, zajednice, grada/općine, potrebama, razlikama, utjecaju, nedostacima i slično. Uz navedeno učenici su proveli tzv. aktivnost Kotač posljedica, a kada su u grupama definirali jedan problem, tri njegove posljedice i moguća rješenja, upoznavali se s Dijalogom EU-a s mladima i Ciljevima za mlade. Radionica na istu temu provedena je i s učenicima u Šibeniku.
Treća radionica imala je za cilj da učenici postanu mali reporteri i obavijeste javnost o događanjima na temu “bacanja hrane”, “smeća i tekstilnog otpada” te “obrazovnog sustava i tržišta rada”. Preuzimajući različite uloge: JLS, škola (učenik, ravnatelj), organizacija civilnog društva te reporter, nastojali su definirati probleme, posljedice, uzroke (kao novu komponentu) i rješenja na temelju dobivenih članaka te su potvrdili kako je moguće surađivati za dobrobit zajednice (humanitarne akcije, pozivanje ljudi na pomoć u borbi protiv bacanja hrane). Slogani i savjeti nastali na radionici su: “Svaka mrva vrijedi, ne bacaj, već dijeli!”; “Recikliraj, smanji i ponovno upotrijebi”; odknjigedokarijere; dijalogeuasmladima; zeleni put, manje smeća, moda bez otpada, to je sreća; ne bacaj smeće, zagađenje je sve veće.
Evaluacija: opis radionice jednom riječju, krep traka s tri pitanja i označavanje svog odnosa prema provedenoj radionici brojevima od 0 do 10; vizualni obrazac za evaluaciju; razgovor na provedenu radionicu.
Neformalne metode rada i razvoj kompetencija: energizer, otkrivanje, gledanje, slušanje, istraživanje, povezivanje, razmjena ideja, timski rad, kreativan rad, diskusija, suradničko učenje i donošenje zajednički odluka, logičko zaključivanje, osvrt na radionicu, komunikacija na stranom jeziku – engleskom jeziku; igra uloga; digitalne kompetencije, komunikacija na materinskom jeziku (i stranom jeziku), razvoj osnovnih kompetencija u prirodoslovlju i tehnologiji te matematičkih kompetencija, učiti kako učiti, socijalna i građanska kompetencija, itd.
Stečena znanja, vještine i iskustva učenici su tako primijenili u izradi kahoot kvizova. Zajednička radionica održana je u Drnišu, gdje je domaćin bila Srednja škola Ivana Meštrovića – Drniš. Učenici svake škole pripremili su kahoot kviz natjecanje temeljeno na prethodno provedenim radionicama: po 20 pitanja, a najbolja grupa iz svake škole simbolički je nagrađena. Samom kviz natjecanju prethodilo je upoznavanje učenika kroz energizer i igru s lopticom – od dodavanja do više razine i rješavanje zadatka: može li loptica prijeći ruke svih sudionika u 1 sekundi? Učenici su potvrdili da je isto moguće i da uz zajedničku raspravu, dogovor i komunikaciju mogu iznaći rješenje. Igra je bila odličan uvod u aktivnost kviz natjecanje i međusobna razmjena stečenog znanja, vještina i iskustva, a koja je svoj završetak imala u obliku refleksije na cjelokupnu radionicu, ali i set provedenih radionica: diskusija i označavanje provedenog jednom riječju.
Zahvaljujemo svima na dosadašnjem sudjelovanju i veselimo se sljedećim radionicama na temu “Kako ideju pretvoriti u projekt?”.
Pratite nas i dalje putem web stranice LAG-a „More 249“.
„Financirano sredstvima Europske unije. Iznesena mišljenja i stavovi odražavaju isključivo stav autora i ne moraju se podudarati sa stavovima Europske unije ili Agencije za mobilnost i programe Europske unije. Ni Europska unija ni tijelo koje dodjeljuje bespovratna sredstva ne mogu se smatrati odgovornima za njih.”